woensdag, mei 03, 2006

Korte broek

Het is mei, en eindelijk kan ik eens op de fiets in korte broek. Ook Ed's laat zich verleiden tot zomertenue, en gezamenlijk laten wij onze melkflessen ritmisch de pedalen bewegen. Als snel hangen we in het wiel van een wielrenpassant en met dik dertig gaat het richting Schipluiden. Na de trambrug zijn we deze heer kwijt en in een wat gezapiger tempo hobbelen we langs de Kandelaar naar Schiedam en Vlaardingen. Ed waant zich weer even 20 en plakt achter een Scooter. Ik kan niet aanpikken en zie ze langzaam uit zicht verdwijnen terwijl ik toch even 40 draaide. Bij de Vlaardingse Vaart kan ik de afgezakte Ed weer oppikken. Rond de Zuidbuurt slik ik een vette brommert in, wat een kokhalsreactie teweeg bracht. Hij wil niet meer naar buiten, dus moet ie maar doorgeslikt. Bah! Via de Lickebaert ging het richting huis. Ed en Mart aka als De Helderse Magneet en de Baksteen uit Maassluis reden de 40 km in 29 km/uur. Wind kracht 2 richting VAR (zuidwest naar mijn idee) Temp 17 graden. Een sociaal rondje....

1 opmerking:

Anoniem zei

we komen elkaar ook nooit tegen he :)


frank