woensdag, mei 10, 2006

De Ekster uit Den Helder



Het is rond de klok van 5 uur als Ed en ik op onze Gazelles richting Schipluiden snellen. We "hangen" achter een jonge dame op een ligfiets die eenvoudig 27 km/u met windje tegen rijdt. Bij Schipluiden laten we deze dame alleen verder gaan, en hobbelen wij richting Schie. Ed laat mij een nieuw weggetje zien bij Schiedam zien, en ik merk dat hij weer de sterkere man is vandaag. Opeens vliegt hij in de remmen, wat blijkt, hij heeft een glimmertje in de berm ontdekt. Trots toont hij zijn nieuwe aanwinst, een professionele rolmaat. "Zo, die zal wat wegen" denk ik gemeen. Aangekomen bij Maassluis daag ik de Ekster uit om een rondje wielerbaan te doen en aldaar af te sprinten.
De Edster (klinkt leuk) uit Den Helder blijft volgen tot het laatste klimmetje. Hier moet hij weg weet ik, omdat ik de sterkste sprinter ben. In volle vaart ga ik achter hem aan en merk dat ik hem bij ga halen. In gedachten dicht ik mijzelf de winst al toe. Helaas is er nog één bocht te gaan tot de meet en die blijk ik niet te kunnen houden. Ik moet in de remmen en geef direct op. Mijn kinetische energie is natuurlijk veel hoger dan die van Ed, dus bochten zijn lastiger te nemen. Om van de middelpuntvliedende kracht nog maar te zwijgen.Een welverdiende overwinning voor Ed, en een trainingsitem erbij voor de Baksteen.
De wind was noordelijk, kracht 3. Temp 18 gr C. Gem snelheid 29,5 km/u Afstand 36,6 km

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ligfietsers lijden aan rissen
http://www.ligfiets.net/faq/vraag.php3?id=284

Anoniem zei

of
http://lijst.ligfiets.net/ligfietslijst1999-2004/33200/33263.html

Anoniem zei

een collega deed mee aan www.lamarmotte.nl

Iets voor jouw ?

Moet je wel opschieten om in vorm te komen

de pelikaan