woensdag, mei 04, 2005

Zwanen, zwanen en nog eens zwanen

Vanmiddag rond 12 uur maakte ik een vertrouwd rondje. Ik was maar wat blij dat ik een lange broek en shirt met lange mouwen aan had getrokken. Er stond weer een aardig windje (kracht 4 schat ik) en de temperatuur kwam net boven de 10 graden uit.
Bij het aanzetten protesteerden wat spieren zodat ik besloot wat rustig aan te doen.
Eerst tegen de wind in naar de Stormvloedkering aan de Waterweg. Vandaar voor de wind richting Vlaardingen. De zwanen zijn ook weer terug, tientallen zwommen in de Waterweg op zoek naar wat lekkers. Dit gold ook voor de aalscholvers, hier kwam ik ook nog een handvol tegen. De snelheid lag flinke stukken boven de 35 km/u en soms zelfs meer dan 40 km/u. O ja, ik zou rustig aan doen... Tegen de wind in lag het tempo trouwens beduidend lager, zo rond de 25 km/u.
Van Vlaardingen naar Schiedam, Kandelaar, Delft en Maasland. Weinig volk op de weg rond dit tijdstip zodat ik weinig in de remmen hoefde. Uiteindelijk werden er 55 km afgelegd in 27,5 km/u.

Geen opmerkingen: