zondag, maart 01, 2009

Toch nog regen


De zonsopkomst was fraai vanaochtend. Ganzen gakten zich V-vormig een pad door de blauwende hemel. Geen wolkje te zien, wel wat fris. Niet verwonderlijk met een zuidoostenwind (4). Ik tref wat voorbereidingen voor de verjaardagsparty, en spring om 11 uur op de fiets. Helaas is er dan al een aardig wolkendek gearriveerd. Gelukkig prikt de zon er zo af en toe door heen. Bij de Woudweg spot ik het eerste waterkipnest van dit jaar. In de weide nog geen lammetje te zien overigens. Af en toe voel ik een klein drupje. Zo halfverwege de rit gaat het dan toch nog regenen.... Bij Maasland is het weer droog. Als ik de Gaag verlaat, richting Maasdijk, is er een ongeluk gebeurd bij de Oranjerie. Een rotpunt, voor de fiets, maar klaarblijkelijk ook voor overdekte brommers. Er staat er één in de berm geparkeerd met een hoop volk er om heen. Die hebben mij niet nodig, en ik snel naar de Waterweg, en dan naar huis.
Afstand: 53.5 km
Snelheid: 27,2 km/u

Geen opmerkingen: