zaterdag, maart 21, 2009

Lente!


Boodschappen, stofzuigen, verschonen caviakooi, toilet poetsen, wasje draaien. Zo vliegt de ochtend om. 's Middags wordt Milaan - San Remo gekeken met fietsvriend Ed. Ik heb nog even voor dat begint, en twijfel of ik nog ga fietsen. Ik heb sinds gisteren een dikke keel, en ben bang voor een griepje. Toch spring ik op de fiets. Het zonnetje schijnt, maar de temperatuur is laag, net onder de 10 graden. Met wind tegen (W3) rij ik naar Hoek van Holland. Onderweg wordt ik ingehaald door Maarten Goedhart, secretaris van de Coureur. Hij rijdt op een oude Duell constateer ik. Fraaie fiets. We praten wat over .... fietsen en aanverwante zaken. Bij de Hoek scheiden onze wegen. Maarten gaat richting Kijkduin, ik fiets terug naar Maassluis om daar de Gaag op te schieten richting Delft.
Vandaar langs de Schie naar Schiedam en Vlaardingen. In de Broekpolder is de batterij van de GPS leeg. Ik besluit door te rijden, het is nog maar een paar kilometer naar huis. Als ik langs het clubhuis van de Coureur fiets, zie ik een reiger stoeien met een voorntje. Deze verdwijnt in de keel van genoemde reiger. Ik verdwijn even later onder de douche. Afstand: 52 km , gemiddeld 26,5 km/u

Geen opmerkingen: