zondag, maart 15, 2009

Een fanatieke Sasja


's Ochtends zit ik in het zonnetje te kijken naar de verrichtingen van Bram. Hij mag proberen één te worden met de fiets. Hiervoor heeft Karel wat oefeningen in petto. Ik voel dat het windje hard is en koud. Dit knoop ik in mijn oren voor vanmiddag.
Sasja heeft wat collegae uitgenodigd om een rondje te gaan fietsen. Ed en ik zijn van de partij, en daar blijft het bij. Gedrieen rijden we naar de kust. Gezien de wind ligt het tempo redelijk hoog, en ik vraag mij af hoe lang ik dit vol houd. Dan geeft Sasja aan dat het haar te snel gaat. "Gelukkig..", denk ik en zeg ik. In een wat lager tempo gaat het richting de Hoek. Sas en ik spotten twee zwarte zee-eenden

Eindelijk gaat het voor de wind richting Kijkduin. Daar doen we een bakkie tussen de bierdrinkende autochtonen. Flink afgekoeld rijden we even later verder. Als we bij Schipluiden aankomen stelt Sasja voor om het rondje wat te verlengen door via de Kandelaar terug te rijden. Knap besluit Sasja! Ik heb dan een krentenbol van Ed gescoord, ik voel iets van hongerklop aankomen. Bij Maasland nemen we afscheid. Met 75 km op de teller haal ik eindelijk een fatsoenlijk weekgemiddelde.

Wind: NW5
Afstand: 75 km
Gem: 25,5 km/u

Geen opmerkingen: