dinsdag, februari 24, 2009

Eerste ooievaar en reeds gespotte zilverreiger


Deze week ben ik vrij. Dat wil zeggen dat de laatste twee dagen voor een groot deel in de verbouwing van Bram's kamer zijn gaan zitten. In de loop van de dag zag ik het wolkendek openscheuren en hoe langer hoe blauwer kleuren.
Fietskriebel natuurlijk, en om half 5 reed ik de poort uit. De wind was gelukkig zwak (N2), een duidelijke verbetering tov gisteren. Traditiegetrouw trok ik mijn vaste rondje naar de Kandelaar. Terwijl ik daar naar toe fiets, gebruik makend van de neue recratiepaden, spot ik de eerste ooievaar van dit jaar. Of dit nog niet voldoende is, zie ik aan de andere kant van het fietspad een witte reiger. Hij staat te ver weg om hem duidelijk te kunnen determineren. Gelukkig istie eerder door de Adelaar gespot. Een zilverreiger derhalve.
Of het de zon is, of het ontbreken van wind, ik weet het niet. Feit is dat ik lekkerder fiets dan de afgelopen keren. Langs de Waterweg zet ik nog even aan. Als ik even later de straat inrij, werp ik een blik naar achteren waar het zonnetje net onder het einder duikt.
Afstand: 45,5 km
Gemiddeld: 27,2 km/u

1 opmerking:

PeterK zei

Het gaat een leuk vogelpoldertje worden daar! Hopelijk wordt het niet bebouwd, zoals zoveel van die poldertjes.