dinsdag, februari 24, 2009

De Nordwalder variant van het koningsgambiet


Vanavond werd er alleen genoemde variant gespeeld op de vereniging. Uit balorigheid (er was nog geen nieuw thema bekend) had ik dit zelf opgegeven. Wat ik zelf op het bord kreeg, én wat ik om mij heen zag gebeuren was verre van saai. Hoewel het er, op het eerste gezicht, slecht uitziet voor zwart werd er veel gescoord door de zwartspelers. Nu moet ik eerlijkheidshalve vertellen dat ik in mijn derde partij, tegen Kees van der Weijden, compleet overspeeld werd. Helaas voor Kees nam hij te veel tijd en kwam ik totaal onverwacht met de schrik vrij. Ik morste slechts één halfje, tegen Bart. En dat was dan weer onnodig. Maar met 4.5 uit 5 werd ik als eerste gehuldigd. Trots, met een fles wijn voor Lilian, mocht ik huiswaarts vertrekken. Kees werd tweede. Bart vermoedelijk derde maar die was reeds vertrokken. Dirk viel ook in de prijzen.

Geen opmerkingen: