donderdag, juni 19, 2008

Ooievaar vs Reiger


Als ik de werkplek verlaat, lijkt het wel of ik op een electrofiets rij. De wind blaast mij vooruit en met koude benen rij ik zonder inspanning 30 km/u. Als ik tien minuten verder ben rij ik tegen de 40. Windje mee betekent dat je ook weer windje tegen krijgt, en dat gebeurt dus ook als ik bij de Kandelaar richting zuidoosten draai. Daar zie ik, in het grasveld, een ooievaar en reiger staan. De eerste straalt duidelijk meer gratie uit, wat een fraai gezicht. Dit maakt het tegen de wind in stoempen even wat lichter.
Als ik vlak bij huis ben sla ik af richting Vlaardingen om nog wat extra kilometers te maken. Bij de Waterweg aangekomen heb ik daar spijt van. De teller valt soms terug naar de 20. Als ik halfweg een renner oppik kan ik weer vaart maken. met 28 in het uur rijden we kop over kop de laatste kilometers naar het Hoofd. Ik ben dan nagenoeg thuis. Vandaag leg ik 46 km in 26.1 af. Wind ZW6

Geen opmerkingen: