dinsdag, maart 04, 2008

3-Torens ontsnapt


De externe competitie loopt ten einde. 3-Torens is in degradatiegevaar, wij hebben niets te winnen of te verliezen. Na een uur spelen lijkt zich een dikke overwinning voor CHESS af te tekenen. Alleen Rene, aan bord 4, heeft het zwaar en moet alle zeilen bij zetten om het hoofd boven water te houden. Kees vd Weijden heeft dan reeds een pion van zijn tegenstander verschalkt. Dat moet je niet doen bij Kees, knappe jongen die dan nog remise kan maken. Hier werd dan ons eerste punt gescoord. De andere Kees (van Toor), deed dit helaas weer teniet. Even voordat hij opgaf vond ik hem goed staan ondanks een pion minder. Het was voorlopig even gedaan met uitslagen. Zelf kwam ik in een schitterende stelling, met zwart, tegen Henk Springer. Helaas zit het mij niet mee dit seizoen, ik mis een aantal keer de sterkste voortzetting. In een iets betere maar onoverzichtelijke stelling, ging ik in op zettenherhaling. Daarmee kwam de stand op 4-3 voor ons met alleen nog Bas spelende. Die had een potremise eindspel wat hij echter weggaf zodat 3-Torens ontsnapte met een gelijkspel.
Wat gebeurde er tussen 1-1 en 4-3? Martijn won zijn (Franse) partij en doet het lekker met 2.5 uit 3. Bart doet het nog beter door weer te winnen in een sterk gespeelde partij. Met 4.5 uit 6 blijft hij hoog in de topscoorderslijst staan.
Rene kan het tij niet keren en verliest. Ron speelt remise. In deze partij werd er bij de eerste 5 a 10 zetten al zeeën van tijd verbruikt.
Dank aan Bep van Elburg voor het "uitlenen" van Jan die als wedstrijdleider optrad.
Nog vele jaren Bep!

Geen opmerkingen: