maandag, maart 17, 2008

Net niet droog


Als ik eind van de middag op Tirreno stap staat er een best windje; N6. Af en toe ook wel een rukwindje merk ik als ik de wind van opzij pak. Het is gelukkig net droog geworden, en op het gemakkie rij ik richting Delft. Als ik vanaf Delft naar Schiedam rij, duwt de wind mij vooruit. Een jonge fietser, op een oude herenfiets, haalt mij in. Ik pik aan, deze jongen rijdt 33 in het uur. Natuurlijk ga ik er overheen en de teller gaat naar de 38. Als de knul na een paar honderd meter langszij komt ben ik oprecht verbaasd. Had ik hem dan niet los gereden? Ik maak hem een compliment en ga er weer overeen, nu met 40 in het uur. Dan nadert de Woudweg en moet ik rechtsaf, de jongen groet vriendelijk, en ik ben blij dat ik rustig verder kan trappen :-) Als ik de Zuidbuurt passeer begint het te druppelen, ik hou het net niet droog...
Na 28.3 km in 25.1 km/u ben ik thuis.
Ik heb mij overigens laten lijmen om de Joop Zoetemelk klassieker te gaan fietsen op zaterdag aanstaande. Wel met beter weer hoop ik....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Rij je de 75 of de 150km?

Misschien kom ik ook nog wel een rondje mee-trappen.

groeten van Eduard

PeterK zei

Dat wordt sneeuw! Kijk nu al uit naar je verslag daar over :-)))