vrijdag, januari 11, 2008

Torenvalk en Halsbandparkiet


Het was behoorlijk vochtig vandaag. Volgens buienradar is het even droog rond het middaguur. Dat komt goed uit, dan begint mijn weekend. Tirreno zit onder de modder, het poetswerk van afgelopen weekend is niet meer te zien. We rijden richting 't Woudt, lekker voor de wind. Als we parallel aan de A4 richting Delft rijden moet er gewerkt worden, de wind is behoorlijk; Z6! Winderig weekje... Onderweg zie ik maar liefst 3 torenvalkjes, 2 stuks van redelijk dichtbij. Toch wel slim om met een oogcorrectie te gaan fietsen :-) Met bril onderscheid ik ook bij Delft een aantal 'papagaai-achtigen' in een boom. Onderzoek op het internet levert op dat het om de Halsbandparkiet gaat. Het blijft stoeien tegen de wind in, en ook komt er nu regelmatig hemelwater naar beneden. Ik ben dan ook blij als ik de contouren van Maassluis ontwaar. Er werden 39 km afgelegd in 24,6 km/u. Temperatuur, een aangename (voor de tijd van het jaar dan) 9 graden Celcius

Geen opmerkingen: