dinsdag, januari 08, 2008

4 uit 4


We deden het niet echt best voor de winterstop. Winst tegen de hekkensluiter, maar verlies tegen de twee sterkste tegenstanders uit de eerste klasse der RSB. Dit resulteerde in 2 punten uit 3 wedstrijden. Nieuwerkerk a/d IJssel deelde dit lot. Vanavond waren zij onze tegenstander en dus betrof het hier een 4 punten wedstrijd. Al in het begin van de avond bleken onze laatste borden erg goed te staan. Kees van Toor speelde zijn vertrouwde snelschaak, dit maal met succes. Martijn van der Vaart was voor het eerst dit seizoen van de partij, en mocht zich 'warm spelen' aan bord 7. Hij had er zin in, snel won hij een kwaliteit en de partij. Kees van der Weijden kreeg in een Hollandse partij geen grip op zijn tegenstander zodat hier de eerste remise aan te tekenen was. Snel volgden Rene Mersch en Bas van Driel. Deze laatste stond de hele partij onder druk, maar Bas liet zich niet van de wijs brengen. Als laatste 3 waren Bart Voogt, Ron Burgerhout en ondergetekende nog bezig. Zelf kreeg ik tegen Edo Pouwelse hoe langer hoe meer grip op de witte stelling. Ik kon mijn koningsaanval niet doorzetten, met de beperkte tijd zag ik geen winnende voortzetting. Nadere analyse moet uitwijzen of ik een geforceerde winst heb gemist. De afwikkeling die volgde leverde een geforceerd pionneneindspel op wat voor mij verloren was. Bart's tegenstander ging net door zijn vlag voor dat ik opgaf. Met alleen Ron nog aan het werk hadden we het volle pond binnen. Ook Ron verzilverde het volle punt zodat we met liefst 5.5-2.5 wonnen.

Klasse 1A Ap Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8
1. Oostflakkee 1 3 6 16 x . 4½ . 5½ 6 . .
2. De Willige Dame 1 3 6 16 . x 4½ . . . 5 6½
3. CHESS 1 4 4 17½ 3½ 3½ x . 5½ . . 5
4. Krimpen a/d IJssel 2 3 3 12½ . . . x 3 . 5½ 4
5. Nieuwerkerk a/d IJssel 1 4 2 12½ 2½ . 2½ 5 x 2½ . .
6. Dordrecht 2 3 2 11 2 . . . 5½ x 3½ .
7. 3-Torens 1 3 2 10 . 3 . 2½ . 4½ x .
8. Sliedrecht 2 3 1 8½ . 1½ 3 4 . . . x

Aangezien ik weet dat Krimpen van De Willige Dame verloren heeft, gaan we mogelijk de derde plaats behouden na 4 rondes. Op 4 februari spelen we tegen Krimpen uit.

Geen opmerkingen: