woensdag, december 20, 2006

Zwerfafval

Wat is het toch een zachte winter. Vorig jaar, op jacht naar mijn eerste 10.000 ploegde ik rond deze tijd met Nitro door de sneeuw en bevroor mijn bidoninhoud (over de tenen nog maar te zwijgen). Nu reed ik rond half 1 de DTO poort uit om 50 km weg te trappen. Het was droog en er stond ongekend weinig wind (W2), ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst met zo weinig wind gereden heb. Misschien moet ik hier maar eens een database van aan gaan leggen :-) Minpuntje was wel het wegdek op sommige plekken, modderig door werkverkeer. Ook moest ik op twee plaatsen van de fiets ivm werkzaamheden; langs de Kandelaar, en bij de Holyweg. Onderweg zag ik een fuutachtige die ik niet thuis kon brengen, en een flink aantal scholeksters. De scholeksters fourageerden op het gras, waarschijnlijk ivm de hoge waterstand in de Waterweg. Langs deze waterweg kwam ik ook een man tegen die zwerfafval aan het opruimen was. Toevallig las ik vanavond in de Schakel dat dit vrijwilligers zijn die dat stuk Waterweg schoon houden. Fraai initiatief! Na 56 km was ik weer op het werk, gemiddeld 27.4 km/u.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mart,

Ik dacht dat de Nitro een moutenbike is?????
Die horen smerig te worden anders raakt die fiets in een dip en haal je nooit de 10k.

Henk