donderdag, december 21, 2006

De langste nacht

Rond 7u15 rij ik langs de Waterweg naar Vlaardingen. Met een ommetje gaat het naar het werk. Een lichte vlek schiet langs mijn fiets, het blijkt een konijn. In het donker rijden is niet "my cup of tea". Mijn route voert langs fietspaden, welke veelal niet verlicht zijn. Kwalijk zijn de medefietsers die onverlicht en daardoor nagenoeg onzichtbaar op hetzelfde fietspad rijden. Ook veel kinderen maken zich hier schuldig aan. Hier schieten ouders duidelijk te kort. Mijn kinderen gaan niet op de fiets weg zonder deugdelijke verlichting. Na 27.7 km kom ik aan op het werk. Gem. 24.4 km/u. Inderdaad in het donker rijden vind ik niks.
Het is tegen 17u30 als ik Tirreno bestijg om naar huis te fietsen. Niet via de korste weg, maar weer met een ommetje. De fietspaden zijn alweer donker, maar er zijn niet veel medefietsters meer. De kerstborrel, voor mij bestaande uit 2 cola en 1 bier, is niet voldoende om energie richting benen te sturen. Na 10 km wordt ik overvallen door een hongerklopachtig gevoel. Deze houdt zo'n slordige 10 km aan. De laatste kilometers gaat het wel weer en na 26.6 km ben ik thuis. Gem. 23.9 km/u. Vannacht de langste nacht van het jaar! Dus de dagen zullen weer gaan lengen!

Geen opmerkingen: