zondag, december 03, 2006

Kaf en Koren

Toen Baksteen en Tirreno vanmiddag richting Vlaardingen reden, stond er een lelijk windje Zuid 7 en het regende flink. Met dit soort weer zie je nog maar weinig renners, het kaf wordt van het koren gescheiden! Ondanks wind en regen reed ik vrolijk rond, de hemel zag er fraai gekleurd uit, veel zuurstof in lucht én ik had zowaar even geen last van mijn kiespijn. En dat terwijl Lilian zei dat ik op Marlon Brando in The Godfather begon te lijken (nou ja, één wang dan). Vanaf Vlaardingen reed ik naar Schiedam, Delft, Schipluiden, Maasland naar Maassluis. Vanaf Delft was het trouwens beuken tegen de wind, met een km of 20 a 23 per uur was het zo'n beetje op. Bij de manege in Maassluis-west sloeg ik rechtsaf richting Hoek van Holland. Het begon al donker te worden, maar met diverse LED lampen tot mijn beschikking lijkt het wel of de kerstman al weer in het land is. Ik passeerde een bord dat het pad richting Staelduinse bos afgesloten was. Ik besloot het risico te nemen, zodat ik na een km of 3 voor een hek stond. Klunen door de modder leek mij ook geen alternatief zodat de weg naar huis aanvaard werd. Eenmaal thuis bleken er 50.6 km afgelegd in 25.5 km/u.
Nog te gaan: 953 km

Geen opmerkingen: