donderdag, juni 15, 2006

Intervaltraining

Het rondje gisteren werd afgelast, drukke werkzaamheden en slecht weer waren de oorzaak. Vandaag werd het weer aan het eind van de dag beter, en met Ed werd de afspraak gemaakt om 's avonds een rondje te maken.
Net voor we dit zouden doen reed ik op de Giant naar huis. Elegant zwaaide ik mijn rechterbeen over de fiets zodat al het gewicht op de linkertrapper kwam te staan. Deze was daar niet op berekend, en de crack brak in tweeen. De Baksteens werd hierdoor verrast en voor hij het wist raakte zijn lichaam de stoeptegels en kwam tot stilstand. De schade aan het lichaam viel mee, wat schaafwonden en een beetje auw-gevoel.
Even later gleden Ed en Baksteen door het Westland, Ed's nieuwe paadjes bewonderend. Er werd druk gebabbeld over allerlei triviale zaken en zo vlogen de minuten en kilometers voorbij... Toen we Schiedam passeerden gaf Ed aan dat ie wat slapjes was. Ik besloot wat voor hem te gaan rijden. Dit interpreteerde Ed als een gemene daad van pijn proberen te doen. Vanaf dat moment begon de Helderse Magneet aan een vette intervaltraining. Met 40 in het uur vloog hij over mij heen, en ik moest diep gaan om aan te pikken. Dan viel het even stil, en weer versnelde Ed. Dit ging een aantal keren door, gelukkig werden de intervallen met hoge snelheid minder en hoefde ik er niet af. Na 56 km in 27,7 km/uur kon de Tirreno op stal en zijn baasje onder de douche en naar bed.
Wind was NNW kracht 4 tot 5, temperatuur: 10 graden Celcius. Baksteen en Magneet waren derhalve gekleed in lange broek en shirt. Een temperatuursverschil met zondag van pak hem stijf 20 graden!!

Geen opmerkingen: