zondag, juni 11, 2006

Baksteen te heet gebakken!

Vandaag was het de dag van Den Helder - Wateringen, traditiegetrouw een tocht waar de Baksteen met collegae aan deelneemt. Zo ook deze keer. De wekker ging om 4 uur af, en na een maaltijd van Brinta en suiker werden de klaargelegde spullen ingepakt en Baksteen sprong op de, gisteren, geprepareerde Tirrenno. Aangekomen bij de Bloemes bleken deze aan het ontbijt, zodat ik nog van de koelte buiten kon genieten. Iets later dan geplanned reden we naar Wateringen. Daar aangekomen eerst een bak koffie naar binnen, en om half 7 richting Den Helder. Ik pakte nog wat slaap, en ook Lex lag vredig te snurken. Ed wachtte ons op in Den Helder, en eenmaal op de fiets maakten we tempo om aan te kunnen sluiten bij een groep renners. Het ging hard, en na 1,5 uur zaten we in Bergen. Peter en Lex hadden moeten lossen en kwamen een paar minuten vertraagd aan. Ook het tweede deel naar Bloemendaal ging voorspoedig. Het Kopje van Bloemendaal moest gerond worden maar dit ging minder dan vorig jaar. Toch kon ik als derde aantikken op de top. Eenmaal in de duinen brak de wind (ZO4) en de hoge temperatuur (30 gr) mij op. Ik moet lossen uit de groep en in mijn eigen tempo rij ik een 20tal kilometers. Dan pikt Ed mij weer op in de woonplaats van Dirk Kuyt, maar bij mij is het lampje uit. De laatste 30 km kom ik nauwelijks uit zijn wiel en doe mijn naam als zuiger eer aan.
Bij Wateringen verlies ik Ed uit het oog en rij prompt een paar km verkeerd. Moe kom ik aan bij Velo en samen kijken we naar het Nederlands elftal wat de eerste 3 punten pakt. Peter en Lex rollen ook binnen, en na wat rust fietsen we in een gezapig tempo gaat het richting huis. Verrot stort ik op de bank waar ik een supernap pak.
Met héén en terugreis van Maassluis naar Wateringen worden er 186 km afgelegd in 25.2 km/u

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn God, wat doet een mens zichzelf aan met deze temperatuur! Frank en ik hadden het vandaag na een kleine 40 km al gezien, too hot!

Anoniem zei

en ik zaterdag na 93km (ik was er achteraf 150 van plan)maar de wind had ik nooit mee :(