zondag, maart 12, 2006

Ik proef het!


Het zonnetje schijnt, er ligt ijs op de sloten. Voor de (oosten)wind rijden Baksteen en Tirreno richting de Stormvloedkering. Hoewel de temperatuur rond het vriespunt ligt is het ideaal fietsweer. Ik ben dan ook niet de enige die het Kluftje (=Helders) bij de Stormvloedkering beklimt. Ik tel er zelfs 12! Met een kinderlijke blijheid kan ik er een paar inhalen. Zeker nog een slechtere conditie dan ik....
Als ik bij Hoek van Holland draai, krijg ik de wind tegen. Het voelt gelijk een stuk kouder aan. Tot aan de Schie zal dit zou blijven. Onderweg zie ik de eerste kievit dit jaar, wat horny eenden en de aalscholver op zijn vaste stek langs de Gaag. Ik proef het, het wordt lente! Bij de Schie aangekomen kan ik dan eindelijk gebruik maken van een "lift". Helaas duurt dit maar een paar 100 mtr, tot de Kandelaarsbrug. Maar als je een uur tegen de wind hebt lopen stoempen is elke zuigmeter welkom.
Als ik bij Schiedam de wind in de rug krijg, rij ik genietend in het zonnetje naar huis. Eindelijk weer eens een rondje van meer dan 50 km! Wind kwam uit het oosten, kracht 3. 53,7 km in 26 km/uur. [Foto Cees Hasman]

Geen opmerkingen: