maandag, maart 06, 2006

Adios Promotieklasse!

Het heeft niet zo mogen zijn. De klapper in klasse 1A tussen CHESS 1 en Ivoren Toren 3 zou uitwijzen wie er naar de promotieklasse promoveert. Bij een gelijkspel zouden wij de beste papieren hebben. Zelf had ik goede hoop dat het zou lukken. Deze avond bleken we echter een maatje te klein. Invaller Kees van Toor kon met wit geen potten breken en speelde een snelle remise. Naamgenoot Kees van der Weijden speelde voor zijn doen een zwakke pot (overzag dat de dame op c7 gedekt stond?) en al snel stonden we met 1.5-0.5 achter. De situatie op de andere borden beloofden niet veel goeds. Ron stond superslecht, een fragment is te zien op de site van Charlois Europoort (zie links aan de rechterzijde).
Zelf had ik geen voordeel bereikt met wit, maar de partij bleef in de remisemarge. Rene speelde remise en Martijn verloor zodat de stand 3-1 in ons nadeel was. Op dat moment stond Bas aan bord 6 iets beter, Ton en ik nagenoeg gelijk en Ron nog steeds verloren.
Ton kwam remise overeen, en toen Ron verloor had ik intussen ook te veel risico genomen. Bas kwam remise overeen. De eindstand 6-2 is wat geflateerd, maar de overwinning is zeker verdiend voor Ivoren Toren. Ik wens ze veel succes in de promotieklasse.

Op de website van Krimpen a/d IJssel las ik dat ze gewonnen hebben van Dordrecht, onze volgende tegenstander.

Stand aan kop in klasse 1a:


Klasse 1A Ap Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8
1. RSR Ivoren Toren 3 6 12 31½ xx 6 4½ 5 5½ . 5 5½
2. CHESS 1 6 10 30 2 xx 6 . 6 5 5½ 5½
3. Nieuwerkerk ad IJ. 1 5 6 23 3½ 2 xx 7 6 . 4½ .

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat je die pot nog verloren hebt..... echt zonde.