donderdag, maart 16, 2006

Eén uur

Met tegenzin draai ik vanuit de DTO fietskelder naar rechts, de neus richting noordoosten wind. Er staat meer wind dan dinsdag, zo'n kracht 4 a 5. De benen, nog zwaar van de voetbalervaring, protesteren hevig tegen de inspanning. Zo hevig dat ik overweeg de Molenweg richting Maasland in te slaan. Ik verman mijzelf en denk aan mijn vette pens. "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!" en zo ploeter ik door richting Schipluiden. Net over de Trambrug stuur ik Nitro scherp rechts, langs de Vlaardingse Vaart. Hier staat de wind ietwat schuin op, en ik kan eindelijk wat tempo maken. Als, bij de Broekpolder, voor de wind gedraaid wordt, fiets ik relaxed naar huis. De 21 km worden in 21 km per uur afgelegd. Eén uur fietsen dus. Temperatuur een graad of 2,3 boven 0.
Thuis hoor ik dat de oudste zoon van mijn oudste broer vader geworden is van een zoon. Een toekomstig wielerkampioen?

Geen opmerkingen: