zondag, december 04, 2005

Maassluis - Papendrecht - Maassluis 2


Om 5u40 vanochtend ging Baksteen's wekker af. Om 6u05 reed hij, op Nitro, riching Rotterdam. In het donker werd dezelfde route als gisteren afgelegd. Mijn charmante vrouw was nm vergeten de rugzak met mijn spullen (kleding & electronica) mee te nemen gisteren.
Aangezien we bij mijn moeder Sinterklaas zouden vieren eind van de ochtend, bleef er weinig tijd om de rugzak te halen. Nog steeds in het donker arriveerde ik om 8 uur in Papendrecht waar de schoonfamilie nog in diepe rust was. Een wrede druk op de bel zorgde er voor dat Harry, gekleed in stoere kamerjas, naar beneden strompelde. Na wat gefrunnik met de voordeursleutel kon ik naar binnen. De spullen werden snel gepakt, en met rugzak werd de terugtocht aanvaard. Een kwartier later volgde een vreselijke dip. Was het de afgenomen conditie? Het korte nachtje?
Gelukkig trad het herstel even later in. Nog even later schrok een buizerd op, en vloog rakeling voor mij langs. Een schitterende ervaring, helaas was er niemand om deze mee te delen. Dips en herstel wisselden elkaar af, de terugweg was zwaar.
Na 81 km in 20.7 km/u vonden Baksteen's benen eindelijk rust.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sorry :-((