zaterdag, december 31, 2005

Afscheid


2005 is onder andere een jaar van afscheid. Afscheid van de Blouwe Schicht en haar opvolgster. Afscheid op het werk, vanaf 1/1 verhuist de Baksteen naar een andere afdeling waar de mannen de fiets nog opgejaagd moeten worden.
Maar 2005 was ook het jaar van Baksteen's nieuwe fiets, de Batavus BeOne Nitro. Deze nieuwe trouwe vrind heeft zijn diensten deze laatste dagen bewezen. Terwijl de wegen onschikt zijn voor andere fietsen rolt deze ATB met brede banden gewoon door. De eerste 1000 met deze fiets zijn al bijna afgelegd.
Ook worden voor het eerst in mijn carriere meer dan 10000 kilometers gefietst in de tijdspanne van één jaar. De Mnt Ventoux werd bestegen, mijn allereerste berg. Dit ging niet zonder slag of stoot zoals mijn trouwe lezertjes weten.
Daarnaast won ik de meeste "wedstrijden" tussen mij en mijn collegae. In de sprint ben ik nog steeds nagenoeg niet te verslaan! Een enkele overwinning van een ander wordt gevierd of het een wereldtitel betreft. Enfin, dit zegt genoeg over mijn sprintkwaliteiten.

De goede (fiets)voornemens worden op een rijtje gezet dit weekeinde. Wat in ieder geval in de planning zit:
- Eén (of meer) echte klassieker rijden.
- Eén (of meer) aansprekende berg beklimmen.
- Afstandrecord (nu 333 km) in één dag verbeteren.

De Baksteen wenst zijn lezertjes een gezond 2006 en hoopt ze volgend jaar weer terug te zien op zijn Blog voor meer spannende avonturen!

Geen opmerkingen: