vrijdag, december 30, 2005

9946


Een flink pak sneeuw lacht mij toe als ik om 7u30 het warme huis verlaat. In het donker rij ik richting Maasland. Vandaar naar Schipluiden en Delft. Er blijkt weinig gestrooid op de fietspaden. De brede banden van Nitro zijn nu een voordeel. Echt hard gaat het niet, zeker niet als Vlaardingen in zicht komt. Hier ligt veel sneeuw, en waar gestrooid is ligt er een sneeuwpap waar ook Baksteen en Nitro over glibberen. Uiteindelijk tikken we vóór 9 uur 's ochtends weer thuis aan. 34 km in nog geen 20 per uur. Er moeten nog 54 kilometers afgelegd worden.
Voor alle duidelijkheid: Al Baksteen's kilometers zijn "echte" kilometers, dus op een echte fiets buiten afgelegd. Dus geen spinkilometers, of andere apparatuur waar je wel trappers mee beweegt (liefst nog voor de kachel) maar niet op vooruit komt, hooguit virtueel.....

Het vroor een graad of 2, maar door de ZZO wind (kracht 4) was de gevoelstemperatuur -6. Bron: http://www.weerstationhoekvanholland.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

M@rt, als je zaterdag op de juiste tijd start kun je zo het nieuwe jaar binnenfietsen!!
Bedankt voor de leuke verhalen op je site afgelopen jaar en een heel voorspoedig en gezond 2006 voor jou en je gezin! Die 20.000 km in 2006 moet zeker lukken. Frank en ik houden het bescheiden en gaan voor de 5000. Dit jaar zijn we gestrandt op 2000 min.

DeMart zei

Peet, ook jij de beste wensen voor het komend jaar! Leuk dat jullie ook flink gaan fietsen. Is samen toch 10K :-) Die 20K doe ik maar niet, denk niet dat er dan nog een gezin is om naar toe te fietsen ;-)
Ik zal mijn doelen begin januari "onthullen"
M@rt