zaterdag, december 31, 2005

10.008


Rond 14u00 reed de Baksteen zijn laatste rondje van dit jaar. Het had flink gedooid, maar toch waren er nog flinke lappen drabberige sneeuw. Al snel had ik in de gaten dat ik hier redelijk snel doorheen kon rijden. Gedoseerde continue kracht en het stuur recht houden zijn voldoende om met 20 km/u door te kunnen rijden.
Voor het nageslacht heb ik de 10.000e km vastgelegd met de GPS en Google Earth. De laatste kilometer begint grofweg bij de oude trambrug te Schipluiden. Toeval of niet, exact op de plek waar Piet in februari een helmschoktest uitvoerde (helaas was hij vergeten een helm op te zetten, met alle gevolgen van dien) eindigde deze kilometer. Ik prikte een waypoint en nam een slok uit de bidon. Vervolgens reed ik op mijn gemakkie naar huis. Missie volbracht!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mart, ik feliciteer je van harte met het behalen van deze indrukwekkende (mijl)(kilometer)paal.

Je fietsvriend, Ed