donderdag, december 08, 2005

Ed's schema


Samen met Ed rijden we een rondje op de racefiets. De bedoeling is 50 km met een hartslag van 140-160 (Ed) en elk kwartier een 'sprint' van 200 meter. Alles volgens Ed's schema. Dat kan niet al te spannend zijn dacht ik. Helaas bleek mijn conditie nog niet optimaal. De hartslag van de Baksteen lag een dikke 20 slagen hoger. Er was nog een rustpunt toen we langs de Schie reden, Ed's achterband liep leeg. In een lekker zonnetje werd het bandje verwisseld. Vervolgens kozen we Ruud's route over de Kandelaar.
Ik had het aardig gehad en ik beperkte mij tot een bekend uitzicht; Ed's achterwerk. Ed rijdt nu met spatborden op de fiets, maar geloof mij dat het raggen door een vette plas geen bescherming biedt voor de man in het wiel! Terwijl Ed er uit zag of hij net op de fiets gesprongen was, leek de Baksteen op een Dalmatier...
De Herenlaan werd bereikt en Ed zette 2x aan. Toen hij niet weg kwam werd er nog wat gespeeld om de ander te laten winnen. Geen echte sprint dus. Geen winnaar dus.

De 50 km werden in 28.1 km/u afgelegd.
Gem. hartslag over het laatste uur: 155
Max hartslag: 183

Geen opmerkingen: