zondag, oktober 31, 2004

Verjaardagsvisite

Schoonzus tikte de 41 aan vandaag en dat moest gevierd! Aangezien schoonmammalette, tot genoegen van de politie Papendrecht, zich nog niet in staat acht om achter het stuur plaats te nemen was het idee onstaan om mij de klassieker Maassluis - Breda - Maassluis af te laten leggen opdat de ouwetjes bij Lilian in de auto mee konden rijden.
Half twaalf vertrok het pontje richting Rozenburg, en onder een grijs doch wonderschoon wolkendek vertrok ik richting het volgende pontje bij Hekelingen.
Met een noordenwind kracht 2 a 3 en een temperatuur van ong 13 graden was het goed fietsen. Net voor het tweede pontje begonnen de batterijen van de GPS te stotteren. In de haast had in 2 onbestemde reserves meegenomen die mogelijk nog leger bleken dan de batterijen in de GPS. Enfin, in Oud-Beijerland was er gelukkig een BP station open. De keuze viel op 4 stuks Philips Longlife. Nu weet ik niet wat Philips onder Longlife verstaat, maar na ongeveer een uur gaf het eerste setje de geest. Set 2 deed niet onder voor setje 1 en dus zit ik nu met een rabberig plaatje....
Heen kwam ik uit op ong 26.5 km/uur en had ik het vreemd genoeg zwaar voor de wind. Dat beloofde wat voor de terugtocht. Deze viel juist mee, ik voelde mij redelijk sterk en met een uiteindelijk gem. snelheid van 27 km/uur over 145 km kon ik weer aantikken in Maassluis.
Nog wat meegemaakt onderweg? Ach niet echt, terug wel een roedel mensen ingehaald die op reuzensteppen Brabant onveilig maakten. De laatste twee uur zag ik zo ie zo niet veel, het was hastikke donker! Zo zag ik nog net een zwarte schim (konijn) voor de fiets voorbij flitsen en werd ik verblind door tegenliggers.
Al met al een geslaagd tochtje.



Geen opmerkingen: