zaterdag, oktober 23, 2004

Nog steeds een Woei!

Na een dag rust (alleen 13 km woon-werkverkeer gefietst) begon het al weer te kriebelen. Traditiegetrouw start de zaterdag vroeg met een rondje supermarkt, maar dan wel op 4 wielen ;-) Na dit overdekte rondje en een bak koffie werd de Blouwe Schicht opgetuigd met pomp, tasje, km teller, GPS, bidon, oude legeronderbroek en De Baksteen himself. Het weer was een stuk minder dan donderdag, toen ik nog in het zonnetje kon rijden. Het leek nu meer op de woensdag, gelukkig iets minder nat. Met wat spetters vertrok ik richting Vlaardingen via het Lickebaertbos. Vervolgens ging het voor de wind (ZW kracht 5?) richting Surfplas, Broekpolder, Vlaardingse Vaart richting Schiedam. Veel bladeren op de natte weg, en voorzichtig sturen in de bochten was derhalve het devies. Tot aan de Delftse Schie kon er aardig doorgetrapt worden, (Hier waren trouwens een aardig aantal studenten aan het roeien geslagen, ik telde 2x 4 met stuurman, 1 solo en nog een bootje in de verte, en wat personeel aan de kade, getooid met megafoon) maar het was mij al duidelijk dat de benen beduidend minder waren dan afg donderdag. Hier kwam ik echt goed achter toen ik richting Schipluiden aanhield, en de wind weer flink aan mijn gele regenjack begon te plukken. Ditmaal kon ik op sommige stukken nauwelijks de teller op de 20 houden. Op de Gaag kwam hier nog een stekende pijn in het rechterbeen bij. Volgens een vage voetbalkennis moet de fiets in deze periode in het vet en behoort het fietserslichaam rust te krijgen. Misschien zit hier wat in, maar ik wil dat rustpunt nog maar even uitstellen, ik heb er nog te veel lol in. Wel mis ik mijn ligstuurtje, na een km of 30 krijg ik toch een dood gevoel in de handen... Het begon nu ook flink te spetteren, en het idee om Hoek van Holland over te slaan (waar ik eigenlijk langs wilde rijden) spookte heel nadrukkelijk door het bolltje. Enfin, aan het eind van de Gaag ging het richting Maasdijk, en vervolgens richting Waterweg. Het plan was om bij de manage rechtsaf richting Staelduinse Bos / HvH te gaan en langs de waterweg terug naar Maassluis. Ik bracht dit echter niet meer op, en reed bij de manege rechtdoor richting spoor. Over het spoor direct linksaf richting Maassluis Centrum. Hier kon ik nog wat vaart maken in de wetenschap dat het de laatste loodjes waren. Ik kon zelfs in Maassluis nog even een overbeladen brommertje inhalen met 35 in het uur 8-)


Na 43 km bleef het tellertje staan op een gemiddelde van slechts 25 in het uur. De Blouwe Schicht werd beloond met wat emmers schoon water en een doek over de ketting voordat zij de schuur in verdween. De kleding van de Baksteen bevatte weer voldoende zand, en verdween na een rondje Biotex in de wasmachine voor een spoel- en centrifugebeurt. De Baksteen zelf werd ook keurig mbv wat babyshampoo afgespoeld.

Morgen wordt het beter weer, mogelijk kan ik er nog even tussenuit knijpen?


1 opmerking:

MarkEnEdOpDeRacefiets zei

Terug van weggeweest? We hebben bijna hetzelfde rondje gereden ;-)

Groet, Ed