zaterdag, augustus 29, 2009

TT in Assen?


Het weer werkt niet mee dit weekend, het is druilerig als we het TT parcours oprijden. Hier zullen de profs vanmiddag hun rondje draaien en de Ronde van Spanje starten. Wij moeten nog warm worden en doen er bijna 2x zo lang over dan de profs later deze dag.
Dan zijn we onderweg voor de 120 km toertocht. Naast Ed en Piet is ook collega Joris aangeschoven. Al snel rijden we in een groepje waar de teller regelmatig boven de 35 komt. Voor Ed en Baksteen betekent dit vechten om er niet afgereden te worden. Uiteindelijk moeten we laten lopen, na een bocht kunnen we het gaatje niet meer dicht rijden.
Piet en Joris wachten ons bij de eerste verversingspost op zodat we gezamenlijk verder kunnen. In een groep rijden is wel van belang, het waait nog behoorlijk. Ik heb de minste benen vandaag. Daarom laat ik de collegae lopen en verstop mij regelmatig in groepjes die rond de 30 km/u rijden. Het weer is aanmerkelijk verbeterd, en het zonnetje doet haar best ons te verwarmen. In een gesprek met een medecoureur merk ik op dat het er op lijkt dat het niet meer gaat regenen vandaag. Als we een uurtje of wat later zijn blijkt ik totaal ongeschikt als weerman. Met een dikke 100 km op de teller komt het met bakken naar beneden. Ik ben nu redelijk op, en moet een gelletje naar binnen slikken om de benen in gang te houden. Gelukkig ben ik nog maar een paar km van de 120 verwijderd zo leert mijn GPS. Helaas rijden we nog in the middle of nowhere, geen circuit te zien. De teller gaat nu boven de 120 km aangeven, 122, 124, 126 en nog steeds is het finishvod niet in zicht. In een bocht roept een verkeersregelaar dat we er bijna zijn. Is dit 500 meter, 5 kilometer of meer? Gelukkig is dan, na 130 km het circuit in zicht. Zeiknat maar voldaan haal ik mijn "gouden stuiver" op. [gem 29,3 km/u]Piet, Ed en Joris waren eerder binnen, en gezamenlijk fietsen we het circuit af. We nemen afscheid van Joris die wat verderop in een huisje zit.
Wij nemen een douche en lopen terug naar het circuit voor de proloog.
Gaaf om er bij te zijn, er staat geen maat op Cancellara.

Geen opmerkingen: