zondag, augustus 30, 2009

Johnny Hoogerland







Vandaag wordt er niet gefietst. Wel naar fietsen gekeken. Piet, Ed en Baksteen lopen naar Assen centrum. Hier zullen de renners zich verzamelen voor de start van de eerste etappe. Ook vandaag houden we het niet droog, regenbuien worden afgewisseld met zon. Het wordt hoe langer hoe drukker langs de dranghekken, heel Assen loopt uit om de start te beleven. Spaans en nederlands commentaar schalt door de speakers. Dan komen de renners richting startvod. Natuurlijk pist het gelijk van de regen. Johnny Hoogerland staat recht voor mijn neus. Hij oogt gespannen. Op mijn vraag of hij gespannen is, antwoord hij dat hij bang is, ivm de gladheid. Ik spreek hem moed in, en een week later zien we dat hij niet bang is om aan te vallen in de bergen! Gave renner, die dit zetje van de Baksteen net nodig had voor een wereldprestatie. We zien ook de groten der fietsaarde langstrekken, Boom, Geesink, Cancellara, Vino, enz..
Als het startsignaal geklonken heeft, trekt, na de renners, het hele Vueltacircus voorbij. Terwijl de mannen een grote lus draaien, maken wij een grote pizza soldaat.
Dan raast de kopgroep, en even later het peleton, in een seconde of wat voorbij.
Dit betekent ook het einde van ons Assenweekend. Onderweg maken we nog een stop om gezamenlijk een sigaartje op te steken. Dan is het echt naar huis.
De volgende dag heb ik moeite met opstaan, ik ben kuis verrot.....

Foto's in willlekeurige volgorde: 2x fiets Sanchez, 1x Vino, 1x Piet en Ed, 1x Johnny, en 1x drie oudere jongere. De blik in Ed's ogen is overigens maatgevend voor zijn state of mind dit weekend :-)

Geen opmerkingen: