zondag, september 06, 2009

Charlois Europoort fietstocht


De eerste drie edities van de CE fietstocht heb ik gemist, maar nu was de Baksteen van de partij! Al enkele jaren organiseren De Adelaar en De Reus deze fietstocht met schakers. Het lijkt er op dat deze ook hoe langer hoe populairder wordt. Ondanks dreigende wolken vormde 9 man een peleton wat bij de pont verzamelde. Als enige was ik in snel pak gehesen, maar had wel de JJ gepakt ipv Tirreno. In een rustig tempo reden we, langs de Waterweg, naar Hoek van Holland. Daar werden we gastvrij ontvangen door Piet en Janny van Dijk die daar fraai wonen, met uitzicht over zee en Waterweg. Aldaar werd er een fraai schaakspel (met een verhaal) uit de kast gehaald. Adri's partij kwam op het bord. Vele spectaculaire varianten werden geopperd, de ene na de andere winstvoortzetting voor Adri werd gevonden. Later bleek de uitgangsstelling niet geheel overeenkomstig de werkelijkheid...

Dat Piet's stekkie erg goed gekozen is bleek wel toen even later een fraai cruiseschip langs voer, de Grand Princess.

Na afscheid genomen te hebben van Piet en Janny, ging het richting Kijkduin. De wind, W5, duwde ons door het fraaie duinengebied. Bij Kijkduin werd een tussenstop gemaakt bij het Hemels gewelf Hier probeerde Adrie wat elopunten van hogere machten los te peuteren. We zullen zijn ontwikkelingen met argusogen volgen. Eventueel ga ik elke week hier langs :-)
Even later nam ik afscheid van het peleton, John en Marleen komen langs om Oban af te leveren. De route naar huis is beken, en een uurtje later stap ik onder de douche.
Volgende keer probeer ik de hele tocht mee te gaan, het was erg leuk. Hoewel de gemiddelde leeftijd boven de 50 ligt, lijkt het wel op een soort schoolreisje. :-)
In totaal leg ik 56 kilometer af.
Met spanning wacht ik de verslagen van de Adelaar en Reus af, met fotoz natuurlijk!

AANVULLING: Dank aan Frank H. aka De Reus uit Schiedam voor het filmpje, en Hans Calmthout voor de foto. Nu maar hopen dat ze mij niet kaalplukken :-)
Zie deze link (met dank aan de Adelaar)

AANVULLING 2: Het verslag van Hans staat online. Klik hier.

1 opmerking:

PeterK zei

Erg leuk dat je er deze keer bij was Mart! Dat kon ook niet anders natuurlijk, we reden immers in je eigen achtertuin.
Verslag volgt vandaag of morgen, er is zoveel materiaal geschoten door diverse mensen dat we daar pas tegen de volgende editie een beetje doorheen zijn.