zondag, september 20, 2009

Aanpikken!


Altijd zie ik clubjes renners in tegengestelde richting rijden. Nooit uit de wind, altijd maar stoempen. Tot vandaag! Ik draai net het fietspad richting Waterweg op, als ik door drie man gepasseerd wordt. Ze rijden een km of 30 tegen de wind in, en in dat tempo kan ik wel meedraaien. Een der renners laat mij niet meedraaien, voor mij sein om achter wieltje te gaan zuigen. Das maar goed ook, het gaat richting 38.
Net voor de Stormvloedkering rijdt een der heren lek, ik dank de heren voor de lift en vervolg in een tempo van 27 km/u mijn tocht. Deze voert langs het Staelduynse Bos, Oranjedijk, Gaag richting Schipluiden. Daar rijdt een man of 8 een meter of 2, 300 voor mij. Schuin windje tegen fiets ik boven de 32 km/u en haal ze bij de trambrug bij.
De heren hebben net een stukje zacht gereden zo lijkt het, het tempo gaat snel omhoog. Toch zijn deze mannen langzamer dan de heren van de Waterweg, met 34 in het uur is het met 2 vingers in de neus bijhouden. Een der heren heeft een lampje achter op zijn helm. Jaloers blijf ik in zijn wiel. Ik kriskras hun paadjes mee, tot ze bij Schipluiden richting west rijden. Met een woord van dank neem ik afscheid en fiets via de Vlaardingse Vaart en Broekpolder naar huis.
Er worden 58 km in 29,7 km/u afgelegd. Wind N5

Later in de middag snellen Bram en ik richting Schiedam voor een tijdritje.
Bram rijdt niet onverdienstelijk, wat beloond wordt met een vette Twix aangeschaft bij het tankstation. Weer een extra 20km voor de teller... Zie het rode deel van het plaatje.

Geen opmerkingen: