maandag, september 14, 2009

3 keer 0

De start van het schaakseizoen is belabberd. Na twee verliespartijen in het Druivenschaaktoernooi, kan ik ook in de interne van CHESS geen potten breken.
Tegen Cenk Ergen kom ik na 17 zetten een gezonde pion voor. Na mijn 21e zet Pe4 speelt Cenk Lc6 waardoor onderstaande stelling ontstaat:

Hier is Pd6 de beste zet, en wordt door een siliconen vrind op +1,5 pion gewaardeerd.
Ik kies echter voor 22. Pf6+? gevolgd door 23. Lc4? Een verkeerd plan wat het voordeel niet alleen uit handen geeft, maar ook de partij doet omslaan. Een paar zetten later kan Cenk 27. .... Pf4 spelen:

Pion g2 gaat dit niet trekken... Ik kan nog 10 zetten rekken en geef dan op.
Drie verliespartijen op rij kan ik mij niet heugen.....
Kijken of we dit maandag om kunnen buigen.

Geen opmerkingen: