vrijdag, juni 19, 2009

Sneller dan een auto


Met een vette westenwind in de rug (W5/6) ben ik snel aangeland bij de Zweth. Het is opvallend druk met verkeer. Later hoor ik dat hele snelwegen dicht zitten. Met de fiets leg je de afstand langs de Zweth sneller af dan met de auto. Ook bij de Holyweg staat een file voor de verkeersbeperkende maatregel. Ik heb dan al een tijdje een oude renner op dito fiets (merk Jan Janssen) in mijn zog. Langs de vaart neemt hij even over. Dan ben ik weer aan de beurt, en even later ben ik hem kwijt. Vlak bij het viaduct over de A20 loopt een fazant in de graskant, met een stuk of 5 kuikens. "Voedsel" zou Ed zeggen. Ik ben bijna thuis. Ondanks de harde wind een lekker tochtje. Veel zon en redelijk goede benen. Na 35,6 km in 28 km/u kan ik weekend gaan vieren.

Geen opmerkingen: