donderdag, oktober 20, 2005

Uit je verschoning waaien!


Ondanks voorspellingen van regen en onweer reed de Baksteen vanochtend op de Tirreno naar het werk. Rond 3 uur 's middags werd het rondje aangevangen. Met een hele vette ZuidZuidWestenwind (kracht 5 a 6) reed ik eerst naar de Stormvloedkering, vervolgens naar Vlaardingen, Delft, Schipluiden en terug naar Maasland. Een tijd geleden dat ik met zo'n wind rond heb gefietst. En niemand om achter weg te kruipen!! Sommige collegae hebben de fiets al op zolder in het wintervet staan, anderen zijn amechtig, en weer anderen rijden hun rondjes alleen tot zij sneller materiaal hebben.
Enfin, vooral met de wind in de neus was het zwaar trappen. Ik was al blij als ik dan de teller richting 25 kon laten bewegen. Voor de wind dik dertig, tot veertig, met twee vingers in de neus! Het zonnetje scheen het grootste deel van de tocht, geen druppie regen gezien. Na 51 km passeerde ik de meet op de Herenlaan. Gemiddeld 27,1 km/u.

Voor fietsers wat leuke (weer)links:
On-line is windfinder aan te raden, klik op de link en je hebt gelijk de wind- en weersvoorspelling in Hoek van Holland te pakken.
Op de PC heb ik Weather Pulse draaien. Je kunt dit gratis gebruiken voor 2 steden. Ik heb Hoek van Holland en Vlaardingen staan. Altijd actueel weernieuws!

Geen opmerkingen: