zondag, oktober 30, 2005

Fraai herfstweer 5


De Baksteen reed vandaag een van zijn vertrouwde rondjes. Via de Lickebaert gleed de Waterweg voorbij. Gleed lanzaam moet ik zeggen, er stond een vet ZO-windje. Mijn tijdstip van vertrek, rond half 9, bleek ongelukkig gekozen. De windkracht liep nm tegen 6 gedurende mijn rondje. Enfin, eenmaal in Vlaardingen aangekomen kon ik uit de wind draaien. Via de Broekpolder ging de tocht langs de Vaart, de Woudweg, naar Schiedam. Van daar naar De Kandelaar en vervolgens richting Delft, Schipluiden en Maasland. Via de Gaag richting Maassluis, en toen naar Hoek van Holland. Lekker doortrappen voor de wind! Eenmaal in Hoek van Holland moest de neus weer in de wind.
Bij de Stormvloedkering aangekomen werd deze 5 maal beklommen. Nu zag ik wel op tegen de terugweg, maar het geluk leek met mij! Een groep van 6 renners draaide net voor mij de bocht richting Waterweg op. Ik pikte aan en dacht al aan het komende zuigwerk wat mij moeiteloos naar Maassluis zou leiden. De groep fietste heel rommelig. Eén der renners reed of hij alleen was; zwaaide alle kanten op met zijn fiets. Attent zag ik even later een vette kwat, als in SlowMotion, door het luchtruim zweven. Gelukkig kon ik deze ontwijken. Stel je voor dat je net om lucht loopt te happen en zoiets slingert naar binnen :-)
Rommelig zei ik. Er werd raar overgenomen en van enige organisatie was geen sprake. Naar mij werd enigzins vreemd gekeken, een vreemde eend in de bijt. Ik besloot het treintje te gaan trekken, en met 28 in het uur reed ik aan kop. Ze konden niet volgen.. Ik liet mij afzakken en koos weer een beschut plekje. Toen ik later weer de zaak los reed aan kop, besloot ik ze achter te laten. Het laatste stuk werd binnensdijks afgelegd. Totaal 60 km in 27 km/u.

Geen opmerkingen: