woensdag, oktober 12, 2005

Draaien!


Vanmiddag, rond de klok van 12 uur sprongen Ruud en ik op de fiets. Ed, klagend over niet fit zijn, ging dus niet mee. Het was lekker weer, maar er stond een lelijk windje. Dit ondervonden we vooral langs de Waterweg. Richting Woudweg leek de wind nog immer tegen terwijl ik haar hier mee had verwacht. Naar Delft kon er dan geblazen worden, en tussen de 36 en 42 km per uur joegen we op een renner. Helaas moesten we na een meter of 500 een andere weg inslaan. We zagen beiden op om de Gaag met vette wind tegen te ronden. Maar het geluk lachtte ons toe. Een drietal renners draaide, net voor ons, de Gaag op. De renners bleven in vaste formatie aan kop rijden. Een klein mannetje, ietwat kalend en derhalve een Ed Look-Alike, bleef maar tempo rijden. Een molentje werd niet gedraaid. Na een minuut of 10 gilde Ruud; "DRAAIEN!", dit resulteerde echter alleen in verstoorde blikken naar achteren.
Tot de Herenlaan konden we van dit alles genieten. Toen we de Herenlaan opschoten vroeg ik Ruud of er nog afgesprint werd. Na zijn ontwijkende antwoord meldde ik dat de vraag een Ja/Nee antwoord behoefde. Met wat tegenzin reed hij toch mee toen ik versnelde. Toen hij naar zijn voorbladen gluurde en "Oh, ik moet ff een tandje bij zetten" uitbracht, sprong ik snel weg. Dat schakelen kost toch weer een halve seconde en die kon ik goed gebruiken. Ik bleef los en de gladiolen waren voor mij.
De 52 km werden in 29,7 gemiddeld afgelegd.

Geen opmerkingen: