zondag, januari 23, 2011

TataSteelChess





Ik schaak ongeveer 38 jaar, en vandaag ben ik voor het eerst in Wijk aan Zee naar het bekendste schaaktoernooi van Nederland geweest: het vroegere Hoogovens Schaaktournooi.
Frank Hendriksma twitterde gisteren dat hij nog een plekkie in de auto over had. Die was voor mij! Eerst op de fiets naar Peter K. Daar kwamen Frank en Koot ook naar toe, en met z'n vieren ging het richting Wijk aan Zee.
Aldaar natuurlijk de wereldtop in de speelzaal aanschouwd, en Lex Jongsma en Genna Sosonko aangehoord in de commentaarzaal. Toch heel apart allemaal. Ook Ton Sijbrands gezien, naast de sterkste dammer ooit, is hij ook een sterk schaker. Van mijn club CHESS was Jan van Elburg van de partij. Helaas was hij bezig zijn derde nul op rij te fabriceren. Er werd ook nog een bezoek aan Cafe De Zon gebracht. Natuurlijk rookvrij, en daarom wat klinisch, je vraagt je af hoe het er hier in de jaren zeventig aan toe ging. Ik vermoed dat je nu niet veel topschakers hier tot laat ziet zuipen...
Al met al een leuke dag! Voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: