zondag, oktober 11, 2009

Kettingperikelen


Na ongeveer 10 kilometer ratelt de achterderailleur. Zelfde euvel als afgelopen woensdag. Ik ben net door de Beneluxtunnel gereden (liften weer eens defect...) en besluit de fiets aan een onderzoek te onderwerpen, ik moet nm nog dik 60 kilometer naar Breda. Er blijkt een probleem met de ketting te zijn; 2 schakels zitten muurvast aan de verbinding, dwz ze draaien niet om het asje. Dit resulteert in een storend geluid als de schakels langs de derailleurwieltjes lopen. Ook lijkt het net of de ketting van tandwiel verspringt. Ik besluit door te rijden.
Gelukkig staat er een vette westenwind kracht 6. Toch kan ik met beschreven euvel geen snelheid maken, wat resulteert in een SMS van Lilian waar ik weer eens blijf :-)
Er worden 77 km in 26,1 km/u afgelegd.
Morgen onder het mes (meniscus). Ben benieuwd of ik as week nog kilometers kan maken...

3 opmerkingen:

PeterK zei

Veel sterkte! Gaat er ook meteen een remschijfje in? :-)

DeMart zei

Dacht zelf aan een electromotor :-)

eduardbotter zei

stroeve schakels maak je los door ze zijdelings te buigen, maar dat wist je misschien al. groeten van Eduard Botter (en het beste met je knie)