zaterdag, augustus 04, 2007

Verbeterde track

Ik was net klaar met het oppoetsen van Tirreno toen Jim vroeg of iemand zijn DS-oplader gezien had. Niemand dus, deze lag nog bij opa en oma. Vaderlief trok zijn snelle hansop aan en ging de oplader ophalen. Ik greep deze gelegenheid gelijk aan om de route aan de zuidkant van Rotterdam te verbeteren. Ik had een stuk track van een tocht met Peter, deze had ik geladen. Op de heenweg ging dit niet echt super, ik reed een aantal malen verkeerd. Vervolgens reed ik bij Ridderkerk over een steentje wat resulteerde in een lekke voorband. Op het gemakkie het reservebandje er in, oppompen en verder. Eenmaal de oplader opgehaald werd de terugtocht aanvaard. Nu reed ik attent, en heb wel een aardige route erbij die Rotterdam ontwijkt en toch ook maar een km of 40 is. Veelal over de betere fietspaden en buiten de steden om. Misschien is ie nog te verfijnen.
Plaatje is van de terugweg. De wind nam in de loop van de tocht af van W5 naar W3. Gunstig, want ik meer wind mee op de heenweg dan tegen op de terugweg. Temperatuur een aardig eindje in de 20 zou ik zeggen. Er werden meer dan 5000 kcal verbrand. In totaal 84.4 km in 24.7 km/u

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat bochtje bij de Waalhaven hoef je toch niet te nemen? Je kunt ook direct na de vondelingenweg en de fly-over onder de fly-over door en dan door de Waalhaven (heel stil fietspad) direct naar de Charloisse Lagedijk. Scheelt toch weer iets, en geen stoplichten onderweg.