vrijdag, juli 15, 2005

Meer dan 20% ?

Ik besluit vandaag het rondje aan te passen. Als het goed is moet je bij St Roman ook naar boven kunnen, en waarschijlijk zijn dit meer hoogtemeters dan de Debát (251).
Ik zoek in het dorpje de weg naar boven. Als ik één der zijstraten ingluur zie ik een zeer steil weggetje naar boven. Ja hoor, die moet ik hebben. Ik schakel naar het kleinste blad voor, en grootste achter en draai 180 graden. Het klimmetje is zeer lastig, een smal straatje met goot in het midden. Geschat stijgingspercentage > 20%.
Gelukkig is dit maar kort. Wel wacht mij de langste klim tot nu toe, en volgens de GPS is de top op 340 meter. Een nieuw record voor de Baksteen! Het uitzicht boven is zeer fraai. En bij dat uitzicht hoort ook de top van de Ventoux die mij gemeen toelacht.... Ik daal af naar Rasteau, rij naar Roix, Buisson, St Roman en pak nog 1x Le Debát. Onderhand mijn eigen bergje, zeg maar :-)
Ik leg 37 km af in 23 km/uur.

Geen opmerkingen: