zondag, juli 17, 2005

Brede banden

Dit maal rij ik mijn rondje met Peter. Ook deze jonge Zeeuw heeft zich voorgenomen de Mt Ventoux te beklimmen. En wel op de brede banden van een nagelnieuwe Giant Tourer. De brede banden weerhouden hem niet om als eerste aan te tikken op de Col Le Debát. We rijden "Rondje Mart en France" gezellig keuvelent, en passant wat klimmetjes meenemend. Ik laat hem ook de steile klim in St Roman nog even zien zodat ie deze nog eens zelf kan trainen. Hoewel Peet de Ventoux gaat beklimmen als ik al weer in Nederland zit, gaat het deze jonge hond vast en zeker lukken. Als ik nieuws van hem ontvang zal ik dit mijn trouwe lezertjes niet onthouden.
Er werden 35 km afgelegd. Ter lering ende vermaak heb ik uit de GPS data ook het hoogteprofiel geextraheerd. Zie plaatje 2.




1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Martin,

Het lijkt derop dat het jou en Peter gelukt is de Mt Ventoux op te fietsen. Dus hierbij: beiden gefeliciteerd met deze formidabele prestatie!

Hoewel ik toch van mening ben dat m'n beklimming van de Galibier (2500 meter :P) in 51 minuten der ook wel mag zijn. ;-)

Mochten jullie em volgend jaar weer nemen ben ik ook van de partij. Maarre... >>>er wordt niet gewacht.<<<

Groetjes!