vrijdag, december 17, 2004

Terug

Na een ong een maand de Schicht in de schuur geparkeerd te hebben moest het vandaag weer gebeuren. Met fietsvrind Ed afgesproken een sportuurtje op de fiets te pakken.
Toen we rond de klok van 11´en naar buiten wilde vertrekken werden we gnuivend door `mooiweer-fietsers` Ruud en Peter uitgeleide gedaan. Het was immers begonnen met regenen en de temperatuur van een graadje of 6, 7 was niet echt zomers.
Om een of andere vage reden laten Ed en ik ons daar niet door stoppen.
In rustig tempo ging het richting de heuvel, Ed moest nog warm worden en voor mij ging het eigenlijk hard genoeg... Netjes werd er kop over kop gereden tot Delft alwaar ik de neiging kreeg om de maaginhoud op het fietspad te deponeren. Waarschijnlijk kom ik nog wat conditie te kort. Ik zuig dus wat meer dan dat ik kopwerk doe. Eenmaal op de Herenlaan aangeland laat Ed indirect blijken dat er punten aan de meet te verdelen zijn. Ik laat dit voor wat het is. Blij dat ik de dik 50km in baggerweer overleeft heb trek ik de sprint voor Ed aan. Schielijk komt hij, onverwacht, binnendoor. Ik heb niet de benen noch de wil hem partij te geven.
Ed schikt de virtuele gladiolen in zijn gedachten terwijl ik moe, nat, zeer koud maar wel gelukkig ben dat ik weer op de fiets zit.....




Geen opmerkingen: