woensdag, december 22, 2004

Alleen is maar alleen

Vandaag gaan Ed en ik weer een sportuurtje lang fietsen. Dacht ik.
Ed heeft echter zijn MetGazelle thuis gelaten wat betekent dat ik samen met de Schicht op pad moet. In een flauw winterzonnetje rij ik helzelfde rondje als afgelopen vrijdag. Wel wat rustiger, en lekker om mij heen glurend en genietend.
Aalscholvers, scholeksters en een vette buizerd laten mij denken dat ik niet in de Randstad aan het fietsen ben. In gedachten verkneukel ik mij met allerlei gedachten hoe ik mijn fietsvriendjes in de nabije toekomst te grazen neem met onverwachte demarrages. Of met een geveinsde blessure om vervolgens in de sprint ze helemaal los te rijden. Onderwijl glijdt het asfalt gewillig onder Schicht´s bandjes door.
De rommel die ik onderweg tegenkom eist bij de Broekpolder haar tol, de eerste lekke band van dit jaar!! is een feit. Na vervanging van de band en het verwijderen van een lelijke splinter besluit ik richting werk te gaan alwaar mij een warme douche wacht. De 42 km werden in 25.5 km in het uur afgelegd.



Geen opmerkingen: