maandag, mei 31, 2010

Uitgeschakeld


In de halve finale van de beker kom ik uit tegen Erik Smeekes. Ik loot de eerste pot met wit. Er komt een Frans vleugelgambiet op bord, en de pion levert mij goed spel op. Ik zie echter niet zo snel een doorbraak, en zo komen we in tijdnood terecht waarin Erik zeer actief speelt. Een kwaliteit moet ik inleveren, en snel daarna gaan de dames van het bord. Een verloren eindspel, en ik ga door mijn vlag.
De tweede partij moet ik dus forceren. Ik kies voor de Fajarowwicz Variant van het Boedapester gambiet. Erik laat zich niet foppen, en ik blijf met lege handen achter. 2-0 en uitgeschakeld derhalve.
Foto: Sammi Fajarowicz, uitvinder van het gambiet.

1 opmerking:

MaestroDjees zei

Sammi heeft zich weleens in betere omstandigheden bevonden dan op deze foto, lijkt me...