vrijdag, mei 07, 2010

Terug naar huis


Rond een uur of 10 spring ik op de fiets richting Maassluis. Om het wat leuk te houden hebben ik een alternatieve route naar huis geplot. Ik zal eerst vrij zuidelijk aanhouden, richting Amerongse berg, om vervolgens de Lek tot aan Rotterdam te volgen.
Tevens pak ik dan een stuk van het parcours van de 1e Giro-etappe die zondag van Amsterdam naar Utrecht. Het is koud en vochtig, zeer vochtig. Van de 6 uur die ik op de fiets zit, schat ik dat er zo'n 4 tot 5 uur in de regen zijn doorgebracht. Toch heb ik het naar mijn zin, en geniet van de natuur. Bij de Lekdijk richting Rotterdam gaat het echter mis, men is hier met dijkverbreding/verzwaring bezig, en ik moet een aantal kilometers over gravel rijden. Niet fijn. Een kleine detour vanwege dit euvel brengt mij uiteindelijk bij Krimpen. Dan moet ik nog door Rotterdam naar huis. Redelijk onderkoeld kom ik thuis. Met 142 km wordt dit de langste tocht van het jaar. Gem 23.5kmu. Er stond een noordenwind, niet helemaal ongunstig, had hem bijna nergens tegen.

Geen opmerkingen: