maandag, maart 08, 2010

Oostflakkee

Vanavond is een belangrijke hobbel te nemen richting kampioenschap: Oostflakkee. We speelden eerdere jaren gelijk, en we verloren een keer van dit sterke team. Dit jaar liep het anders. Zie ook mijn verslag op de website van CHESS.
Zelf speelde ik tegen Johan Dupree, die in de opening een groot voordeel verwierf. Althans zo dacht ik. Onze siliconen schaakvrind Fritz vond dat wit wel voordeel had, maar niet beslissend. Onder druk presteer ik over het algemeen beter, en kon gelukkig de juiste zetten vinden om de aanval van Johan te temperen. Met minder tijd op de klok bood hij remise aan. Gezien de stand op het bord én het scorebord had ik geen reden om te weigeren. CHESS wint afgetekend met 6-2. Met deze remise blijf ik iets onder de verwachting presteren. Er is nog 1 ronde te gaan, tegen Papendrecht.

Geen opmerkingen: