vrijdag, februari 26, 2010

Copperhead 3


Vandaag maak ik dan eindelijk een ritje op mijn nieuwe fiets.
Mijn huidige twee fietsen hebben allebei racebandjes, wat het fietsen afgelopen winter nagenoeg onmogelijk maakte. Tijd voor een ATB dus.
Sinds een week is dat een Bulls Copperhead 3, uitgerust met een SKS spatbord, spd pedalen, Cateye 8 fietscomputer en een stuursteun voor de Garmin Etrex.
Vandaag was het dan zover; regen en wind trotserend vertrokken Bulls en Baksteen voor een maiden trip. Nog niet door de modder, dat komt nog wel een keer. Ik reed een van mijn vaste rondjes. Voor de wind haalde ik 38,8 km/u. Later werd dit wel anders. De lock van de vering werkt niet goed, of ik doe wat verkeerd, maar de vork blijft veren. Ik zal van de week even bij Cees Boer langsrijden om dit na te laten kijken. Verder geen problemen. Wat heb ik dit gemist, lekker fietsen buiten! In de weilanden geen koeien, maar honderden (of duizenden?) Nijlganzen. Bij Delft maak ik de draai richting huis. Oei, windje tegen. De teller komt nu niet boven de 15 km/u. Blijkt een ZW wind kracht 7 te staan. Bovendien heb ik een slechte conditie, het is dus ploeteren naar huis. Daar spoel en droog ik de fiets af, waarna ze op stal mag.
De 35,5 km werden in 19 km/u afgelegd.

Geen opmerkingen: