dinsdag, januari 03, 2006

CHESS uit de beker

Traditiegetrouw is ons verblijf in de Bekercompetitie kort. Ook nu was het na ronde 2 exit. De verwachtingen waren hooggespannen na de eliminatie van Rokado, de kampioen van vorig jaar. Helaas was Ton ziek zodat we niet in de sterkste opstelling aantraden. Bas van Driel verving Ton aan bord 3.
Ron verslikte zich aan bord 1. In plaats van een goede zet zag hij een 'betere'. Deze verloor nagenoeg direct. Kees snoerde zijn tegenstander langzaam maar zeker in. Knap als je zo geduldig kan spelen, dit kan ik helaas niet. Kees won en bracht de stand op 1-1 Op bord 3, van Bas, was de stand lang onduidelijk. Alhoewel Bas na de opening minder stond leek hij zich los te worstelen. Zelf speelde ik een redelijke pot en had, achter de witte stukken, wat grappen in de stelling gebracht. Mijn tegenstander, Roel Warnik, liet zich echter niet foppen en verdedigde zich correct. Toch heb ik een duidelijke kans gemist. In de diagram stelling keurde ik (in tijdnood) Db8 af ivm De8.


Ik dacht dat dameruil dan verplicht was. Na Da7 hangt het paard op c5 echter. Andere zetten van zwart kosten ook meteriaal. Helaas speelde ik Dg7. Ik raakte 2x in tijdnood en toen de stelling remise was gaf Bas net op.
Hierdoor onstond een 2.5-1.5 eindstand in het voordeel van Shah Mata.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer Mart. Nog de beste wensen en een succesvol schaakjaar!